Bluffs - Urmatoarea generatie de accesorii va fi un camp minat pentru confidentialitate

Urmatoarea generatie de accesorii va fi un camp minat pentru confidentialitate

ionutdrg45 - September 27, 2020, 10:12 pm
Tags: amazon, wearables, augmented reality, privacy, facebook, news, gear
OaRiTc0.jpg (960×540)

Facebook ne-a oferit recent cea mai bună privire la planurile sale de realitate augmentată. Compania va pilota un nou set de ochelari care va pune bazele unui eventual produs gata de consum. „Proiectul de cercetare”, numit Project Aria, este încă în stadii foarte timpurii, potrivit Facebook. Nu există afișaj, dar ochelarii sunt echipați cu o serie de senzori și microfoane care înregistrează videoclipuri, sunet și chiar mișcările ochilor purtătorului - toate cu scopul de a ajuta oamenii de știință de la Reality Labs de la Facebook „să descopere modul în care AR poate funcționa în practică”.

Deși proiectul este la început, Facebook este clar entuziasmat de potențialul său. „Imaginați-vă că sunați un prieten și că discutați cu avatarul lor realist peste masă”, scrie compania. „Imaginați-vă un asistent digital suficient de inteligent pentru a detecta pericolele rutiere, pentru a oferi statistici în timpul unei întâlniri de afaceri sau chiar pentru a vă ajuta să auziți mai bine într-un mediu zgomotos. Aceasta este o lume în care dispozitivul în sine dispare în întregime în fluxul și refluxul vieții de zi cu zi. ”

Dar dacă te numeri printre cei care cred că Facebook știe deja prea multe despre viața noastră, probabil că ești mai mult decât ușor deranjat de ideea că Facebook are o prezență semipermanentă pe fața ta reală.

TneczSx.jpg (640×360)


Facebook, în numele său, este conștient de acest lucru. Compania a publicat o lungă postare pe blog despre toate modurile în care ia în considerare confidențialitatea. De exemplu, se spune că lucrătorii care poartă ochelarii vor fi ușor de identificat și vor fi instruiți în „utilizarea adecvată”. De asemenea, compania va cripta datele și va estompa fețele și plăcuțele de înmatriculare. Promite că datele pe care le colectează „nu vor fi folosite pentru a informa anunțurile pe care oamenii le văd în aplicațiile Facebook” și doar cercetătorii autorizați vor putea să o acceseze.

Nimic din toate acestea nu abordează modul în care Facebook intenționează să utilizeze aceste date sau pentru ce tip de „cercetare” va fi folosit. Da, va spori înțelegerea realității augmentate de către rețeaua socială, dar există o mulțime de lucruri care vin împreună cu asta. După cum a remarcat organizația pentru drepturile digitale Electronic Frontier Foundation (EFF) într-o postare recentă pe blog, urmărirea oculară are numeroase implicații dincolo de funcțiile de bază ale unei căști AR sau VR. Ochii noștri pot indica modul în care gândim și simțim - nu doar ceea ce privim.

După cum au explicat Rory Mir și Katitza Rodriguez din EFF în postare:

Modul în care ne mișcăm și interacționăm cu lumea oferă o perspectivă, prin proxy, asupra modului în care gândim și simțim în acest moment. Dacă sunt agregate, cei care controlează aceste date biometrice pot fi capabili să identifice modele care să le permită să prezică (sau să provoace) mai precis anumite comportamente și chiar emoții în lumea virtuală. Poate permite companiilor să exploateze vulnerabilitățile emoționale ale utilizatorilor prin strategii greu de perceput și rezistat de către utilizator. Ceea ce face colectarea acestui tip de date biometrice deosebit de înspăimântătoare este că, spre deosebire de un card de credit sau o parolă, nu putem schimba informații despre noi. Odată colectate, utilizatorii pot face puțin pentru a atenua prejudiciul cauzat de scurgerile sau de datele care sunt generate de bani cu alte părți.

Există, de asemenea, o preocupare mai practică, potrivit lui Rodriguez și Mir. Aceasta este „confidențialitatea spectatorilor” sau dreptul la confidențialitate în public. "Sunt îngrijorat că, dacă protecțiile nu sunt cele potrivite, cu această tehnologie, putem construi o societate de supraveghere în care utilizatorii își pierd viața privată în spațiile publice", a declarat Rodriguez, directorul drepturilor internaționale pentru EFF, pentru Engadget. „Cred că aceste companii vor face presiuni pentru noi schimbări în societate cu privire la modul în care ne comportăm în spațiile publice. Și trebuie să fie mult mai transparente pe acest front. ”


Într-o declarație, un purtător de cuvânt al Facebook a spus că „Proiectul Aria este un instrument de cercetare care ne va ajuta să dezvoltăm garanțiile, politicile și chiar normele sociale necesare pentru a reglementa utilizarea ochelarilor AR și a altor dispozitive purtabile viitoare”.


Facebook este departe de a fi singura companie care se confruntă cu aceste întrebări. Apple, care lucrează, de asemenea, la o cască AR, pare să experimenteze și urmărirea ochilor. Amazon, pe de altă parte, a adoptat o abordare diferită atunci când vine vorba de capacitatea de a înțelege starea noastră emoțională.

Luați în considerare cel mai nou portabil al său: Halo. La prima vedere, dispozitivul, care este un produs real pe care oamenii îl vor putea folosi în curând, pare mult mai aproape de tipurile de dispozitive purtate la încheietura mâinii, care sunt deja disponibile pe scară largă. Vă poate verifica ritmul cardiac și vă poate urmări somnul. De asemenea, are o altă caracteristică pe care nu o veți găsi pe Fitbit-ul sau ceasul inteligent standard: analiza tonului.

Alegeți-vă și portabilul vă va asculta pasiv vocea pe tot parcursul zilei pentru a „analiza pozitivitatea și energia vocii voastre”. Potrivit Amazon, ar trebui să vă ajute bunăstarea generală. Compania sugerează că funcția „va ajuta clienții să înțeleagă cum sună pentru ceilalți” și „va sprijini bunăstarea emoțională și socială și va contribui la consolidarea comunicării și a relațiilor”.

PH1xC2j.jpg (640×496)

Dacă sună vag distopic, nu ești singur, funcția a stârnit deja mai multe comparații Black Mirror. De asemenea, îngrijorător: istoria ne-a învățat în repetate rânduri că aceste tipuri de sisteme ajung adesea să fie extrem de părtinitoare, indiferent de intenția creatorului. După cum subliniază Protocolul, sistemele de IA tind să fie destul de rele în tratarea femeilor și a persoanelor de culoare în același mod în care tratează bărbații albi. Amazon însuși s-a luptat cu acest lucru. Un studiu realizat anul trecut de laboratorul media al MIT a constatat că tehnologia de recunoaștere facială a Amazonului a reușit să identifice cu exactitate fețele femeilor cu pielea închisă la culoare. Și un studiu de la Stanford din 2019 a constatat disparități rasiale în tehnologia Amazon de recunoaștere a vorbirii.

Așadar, deși Amazon a spus că folosește diverse date pentru a-și instrui algoritmii, este departe de a fi garantat că își va trata toți utilizatorii la fel în practică. Dar, chiar dacă i-ar trata pe toți în mod echitabil, oferirea unei linii directe către Amazon a stării tale emoționale ar putea avea, de asemenea, implicații serioase asupra vieții private.

Și nu doar pentru că este înfiorător pentru cel mai mare comerciant cu amănuntul din lume să știe cum te simți la un moment dat. Există, de asemenea, posibilitatea distinctă ca Amazon să poată, într-o zi, să utilizeze aceste informații noi pentru a vă determina să cumpărați mai multe lucruri. Doar pentru că în prezent nu există nicio legătură între Halo și serviciul de vânzare cu amănuntul Amazon sau Alexa, nu înseamnă că acest lucru va fi întotdeauna cazul. De fapt, din depunerile de brevete știm că Amazon a dat ideii mai mult decât un gând trecător.

Compania a primit un brevet în urmă cu doi ani, care prezintă în detaliu modul în care Alexa poate recomanda proactiv produse pe baza sunetului vocii tale. Brevetul descrie un sistem care ar permite Amazonului să detecteze „o stare fizică sau emoțională anormală” bazată pe sunetul unei voci. Ar putea apoi să sugereze conținut, să reclame publicitare și să recomande produse bazate pe „anomalie”. Depunerile de brevete nu sunt neapărat indicative ale planurilor reale, dar oferă o fereastră către modul în care o companie se gândește la un anumit tip de tehnologie. Și în cazul Amazon, ideile sale pentru detectarea emoțiilor sunt mai mult decât puțin alarmante.


Un purtător de cuvânt al Amazon a declarat pentru Engadget că „nu folosim datele de sănătate ale Amazon Halo pentru marketing, recomandări de produse sau publicitate”, dar a refuzat să comenteze planurile viitoare. Cu toate acestea, brevetul oferă câteva indicii potențiale.

HCjAnip.png (640×443)


„O stare fizică și / sau emoțională actuală a utilizatorului poate facilita capacitatea de a furniza conținut audio foarte vizat, cum ar fi reclame sau promoții audio”, se arată în brevet. „De exemplu, un anumit conținut, cum ar fi conținutul legat de picături de tuse sau medicamente antigripale, poate fi direcționat către utilizatorii care au dureri de gât”

Într-un alt exemplu - ilustrat util de Amazon - un dispozitiv de tip Echo recomandă o rețetă de supă de pui atunci când aude o tuse și un sniffle.

Oricât de deranjant ar suna, Amazon arată clar că nu ține cont doar de sunetul vocii tale. Brevetul menționează că poate utiliza, de asemenea, istoricul de navigare și achiziții, „numărul de clicuri” și alte metadate pentru a viza conținutul. Cu alte cuvinte: Amazon ar folosi nu doar starea ta emoțională percepută, ci tot ce știe despre tine pentru a viza produse și reclame.

Ceea ce ne aduce înapoi pe Facebook. Indiferent de produsul pe care Aria îl va deveni în cele din urmă, este imposibil acum, în 2020, să înțelegem o versiune care să nu ne încalce confidențialitatea în moduri noi și inventive, pentru a se alimenta în aparatul publicitar Facebook, deja deranjant de precis.

Aplicațiile mobile ale Facebook aspiră deja o cantitate uimitoare de date despre unde mergem, ce cumpărăm și cam tot ce facem pe internet. Este posibil ca compania să ne fi dezensibilizat suficient în acest moment pentru a lua acest lucru de la sine înțeles, dar merită să ne gândim cât de mult suntem dispuși să oferim. Ce se întâmplă când Facebook știe nu doar unde mergem și pe cine vedem, ci tot ce privim?


Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat că compania „va fi în față cu privire la orice planuri legate de reclame”.


„Proiectul Aria este un efort de cercetare și scopul său este de a ne ajuta să înțelegem hardware-ul și software-ul necesar pentru a construi ochelari AR - nu pentru a personaliza reclamele. În cazul în care oricare dintre aceste tehnologii va fi integrată într-un dispozitiv disponibil comercial în viitor, vom fi la curent cu privire la orice planuri legate de reclame. ”

Cu toate acestea, o promisiune de transparență este mult diferită decât o asigurare a ceea ce se va întâmpla cu datele noastre. Și subliniază de ce legislația privind confidențialitatea este atât de importantă - pentru că, fără ea, avem puține alternative decât să luăm cuvântul unei companii.


„Facebook se poziționează ca Android al AR VR”, a spus Mir. „Cred că, deoarece sunt la început, are sens că iau măsuri de precauție pentru a păstra datele separate de publicitate și de toate aceste lucruri. Dar îngrijorarea este că, odată ce controlează mediul sau controlează piața la nivel de Android, în acest moment, cum ne asigurăm că respectă bunele practici de confidențialitate? ”


Iar problema bunelor practici de confidențialitate devine mai urgentă doar dacă ne gândim la cât de multe companii de date precum Facebook și Amazon sunt pregătite să aibă acces. Produse precum Halo și proiecte de cercetare precum Aria pot fi experimentale deocamdată, dar este posibil să nu fie întotdeauna cazul. Și, în absența unor reglementări mai puternice, nu va fi prea puțin posibil ca aceștia să folosească aceste noi cunoștințe despre noi pentru a le promova poziția dominantă.


"Nu există legi federale privind confidențialitatea în Statele Unite", a spus Rodriguez. „Oamenii se bazează pe politicile de confidențialitate, dar politicile de confidențialitate se schimbă în timp.”

Comments
No comments to display.